6 Ocak 2012 Cuma

Dünya Klasikleri

Merhaba
Eskiden beri dünya klasiklerini okumak istiyordum. Bugün biraz araştırma yaptım ama tam olarak kaç kitap olduğunu ve hangi kitapları kapsadığını bulamadım. Ben de bir dünya klasikleri setini baz alarak (ki bulabildiğim en çok kitap içeren set olduğu için) aşağıdaki listeyi dünya klasikleri listesi olarak kabul ediyorum.
Bu listede okuduklarımı işaretleyeceğim.Ayrıca almak istediğim kitaplar için de bana yardımcı olacak bu liste :
1) ANA / MAKSIM GORKI
2) ANNA KARENİNA / LEV NIKOLAYEVIÇ TOLSTOY
3) AŞK VE GURUR / JANE AUSTEN 
4) BABALAR VE OĞULLAR / IVAN SERGENYEVİÇ 
5) KARAMAZOV KARDEŞLER / FYODOR MİHAİLOVİÇ DOSTOYEVSKi
6) BİR AŞK SAYFASI / EMILE ZOLA
7) BUDALA / FYODOR MİHAİLOVİÇ DOSTOYEVSKI
8) BÜYÜK UMUTLAR / CHARLES DICKENS
9) DELİKANLI / MİHAİLOVİÇ DOSTOYEVSKi
10) DENEMELER / MICHEL DE MONTAIGNE
11) DİRİLİŞ / LEV NIKOLAYEVIÇ TOLSTOY 
12) DON KİŞOT / MIGUEL DE CERVANTES SAAVEDRA
13) EZİLENLER / FYODOR MİHAİLOVİÇ DOSTOYEVSKi
14) EUGENİE GRANDET / HONERE DE BALZAC
15) GORİOT BABA / HONORE DE BALZAC 
16) İKİ ŞEHRİN HİKAYESİ / CHARLES DICKENS
17) BEYAZ DİŞ / JACK LANDON 
18) KIRMIZI VE SİYAH / HENRI BEYLE STENDHAL
19) MADAM BOVARY / GUSTAVE FLAUBERT 
20) NANA / EMILE ZOLA 
21) NOTRE-DAME'IN KAMBURU / VICTOR HUGO 
22) ÖLÜ CANLAR / NIKOLAY VASILYEVIÇ GOGOL 
23) ÖLÜ EVİNDEN ANILAR / FYODOR MİHAİLOVİÇ DOSTOYEVSKI
24) ROBINSON CROUSE / DANIEL DEFOE 
25) SAVAŞ VE BARIŞ / LEV NIKOLAYEVIÇ TOLSTOY 
26) SEFİLLER / VICTOR HUGO
27) SUÇ VE CEZA / FYODOR MİHAİLOVİÇ DOSTOYEVSKI 
28) UĞULTULU TEPELER / EMILY BRONTE 
29) VADİDEKİ ZAMBAK / HONORE DE BALZAC
30) YÜZBAŞININ KIZI / ALEKSANDR PUŞKİN

31) BEYAZ ZAMBAKLAR ÜLKESİNDE / GRIGORIY PETROV (Listede yokmuş ama ben ekledim.) 



Hadi bakalım kolay gelsin bana :):)
NOT:Kırmızı ile çizdiklerim okuduklarım :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder